Regina Holze
PhD candidate, former research assistant in the project SKILL.de
Publications
Holze, Regina & Knapp, Dorothe (2023): Game Design für Information and Media Literacy fachlich fokussiert: Lernspiele zu Framing. In:
Brachmann, Ines; Dick, Mirjam; Heurich, Benjamin; Lukács, Bence & Wölfl, Eliška (Hrsg.). Innovative Lehrkräftebildung, digitally enhanced. Multimodale Impulse aus dem Projekt SKILL.de. Verfügbar unter: https://oer.pressbooks.pub/skilldeopenbook/chapter/learning-by-playing-2-0/
Holze, Regina (2023): Shambolic blunder. Boris Johnson's communication of failure during the Covid-19 pandemic. In: Thielemann, Nadine; Weiss, Daniel (Eds.): Remedies against the Pandemic. How politicians communicate crisis management. Amsterdam: John Benjamins, pp. 169-195.
Holze, Regina; Knapp, Dorothe; Mayrhofer, Petra & Zimmermann, Amelie (2023): Information and Media Literacy. Dimensions that shape our medial perception of the world. Universität Passau, Projekt SKILL.de. SmartVHB, 28.02.2023. https://smart.vhb.org/edu-sharing/components/render/00100463-b3dd-4b15-988a-2a137797a215?repositoryFilter=reposmart.vhb.org,oer&mdsExtended=false&sidenav=false&materialsSortBy=score&materialsSortAscending=false&viewType=1&fromLogin=true.
Holze, Regina; Knapp, Dorothe; Lamberty, Alexandra; Mayrhofer, Petra; Siwek, Julia; Zimmermann, Amelie & Zitzelsberger, Florian (2023): Qualitätsmerkmale für die Entwicklung und Gestaltung von OER. Open Educational Ressource (OER). Universität Passau, Projekt SKILL.de. SmartVHB, 13.03.2023. https://smart.vhb.org/edu-sharing/components/render/659eac2a-1f4d-4d2f-9d11-2f2ccb83fe00?id=9dc1cd25-1aa8-495c-ae81-ed52d881c915&viewType=1
Holze, Regina & Zitzelsberger, Florian (2023): Pandemiemetaphern in der Hochschullehre: Ein Rückblick auf das Seminar “COVID-19 and Its Metaphors." Seminardokumentation. DiLab-Blog, 23.01.2023. https://blog.dilab.uni-passau.de/pandemiemetaphern-in-der-hochschullehre-covid-19/
Mit & Über, Folge 8 (2023): COVID-19 and its Metaphors: Wie kommunizieren wir Vorstellungen und Handlungsoptionen? Podcast. Hsg. Dorothe Knapp, Mitarbeit Sophia Boxleitner. https://open.spotify.com/episode/3Vm1iehUldAmJDu6zpRz29?si=03a34452849a44bd
Holze, Regina (2023): Pragmatics in Politics: Crisis Framing. Seminardokumentation. DiLab-Blog, 12.01.2023. https://blog.dilab.uni-passau.de/pragmatics-in-politics-crisis-framing/
Holze, Regina (2023): Learning Stations Corpus Linguistics: Political Communication. Open Educational Ressources (OER). SmartVHB, 11.01.2023. https://oer.vhb.org/edu-sharing/components/render/1e667aed-9273-449d-868b-1f127e02ed03/.
Holze, Regina; Knapp, Dorothe & Schob, Charlotte (2023): Sensibilisierung für alltägliches Framing: Escape Game “The Vase”. Unterrichtsbaustein. DiLab-Blog, 11.01.2023. https://blog.dilab.uni-passau.de/unterrichtsbausteine/sensibilisierung-fuer-alltaegliches-framing-escape-game-the-vase/
Holze, Regina (2022): Learning Stations Corpus Linguistics. Open Educational Ressources (OER). SmartVHB, 12.12.2022. https://oer.vhb.org/edu-sharing/components/collections?id=22733f7c-6c5e-4c8d-be23-32fb753574f8.
Holze, Regina (2022): Unterrichtsbaustein VerLINKt: Spielend Zusammenhänge Erkennen. DiLab-Blog, 04.12.2022. https://blog.dilab.uni-passau.de/unterrichtsbausteine/unterrichtsbaustein-verlinkt-spielend-zusammenhaenge-erkennen/
Holze, Regina (2022): Speech Acts of Securitization: A Research Design for Exploring Success and Characteristics. Vortrag im Rahmen des 10. Forums Junge Englisch Linguistik in Bayern (FJUEL). Universität Augsburg, 30.09.2022.
Holze, Regina & Zitzelsberger, Florian (2022): Pandemic Metaphors and Interdisciplinarity in Teacher Training: Perspectives from the Project SKILL.de. Vortrag im Rahmen des 3. Intensive Study Programme im Projekt Teachers of English for Future Europe (TEFE). Universität Passau, 20.09.2022.
Holze, Regina & Zitzelsberger, Florian (2022). Teaching as Sharing: Hashtag Activism and Information and Media Literacy. F&E Edition, 27, pp. 79-90.
Holze, Regina (2021). 'Shambolic blunder': Boris Johnson's Communication of Failure During the Covid-19 Pandemic. Vortrag im Rahmen der 17th International Pragmatics Conference. Winterthur/Virtual: 01.07.2021.